דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה רומנטית: הטכנולוגיה בשירות הרומנטיקה 

מאת    [ 29/06/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2171 פעמים ]

טכנולוגיה ורומנטיקה נתפסות על פי רוב כצמד ניגודים שבאים זה במקום זה ונמצאים במאבק תמידי. הגישה המקובלת, כך ניתן לומר, היא שהטכנולוגיה מעקרת את הרומנטיקה מהעולם ואילו הרומנטיקה היא מעין מקום שבו הטכנולוגיה לא מתקיימת. למעשה ניתן לגלות בקלות שטכנולוגיה יכולה להיות מאוד רומנטית ושרומנטיקה יכולה לקבל עזרה בלתי צפויה מהטכנולוגיה. דוגמה אחת מצוינת לכך היא טיסה רומנטית: מקום בו הרומנטיקה והטכנולוגיה הולכות יד ביד ומשלימות זו את זו.

טיסה ומטוסים הפכו להיות חלק מהחיים שלנו כמו כל-כך הרבה דברים אחרים. היום הרוב המוחלט של תושבי המדינה כבר עלה על מטוס וטס לאן שהוא עוד בטרם ראה את שנתו השלושים. טיסה הפכה להיות חלק כל-כך מוכר בחיינו שאנחנו שוכחים עד כמה מדובר בהמצאה שימיה עדיין קצרים – יחסית להיסטוריה האנושית – ועד כמה מדובר בטכנולוגיה מהפכנית ששינתה את העולם. אנחנו כל-כך רגילים לטכנולוגיה הזו שאנחנו כבר לא תוהים עליה ומתלהבים ממנה. אם בעבר האדם היה מביט על הציפורים וחולם לעוף הרי שכיום התעופה הפכה להיות חלק מהחיים שלנו. גם אם אנחנו לא טסים פעם ביומיים לחוץ-לארץ הרי שכל החיים שלנו מתבססים על כך שמטוסים ממריאים ונוחתים בתדירות מדהימה ומביאים לנו מכל טוב העולם. מדובר בטכנולוגיה כל-כך זמינה שהיום כל אחד מאיתנו יכול אפילו לקחת שיעורי טיסה וללמוד לטוס בעצמו.

פעם כל טיסה הייתה טיסה רומנטית. פעם כל טיסה הייתה עניין של הרפתקה, של קריאת תיגר על כוח המשיכה  ועל העולם עצמו. פעם הטייס היה גיבור רומנטי ולכן כשהוא המריא היה מדובר תמיד בטיסה שהיא טיסה רומנטית. היום, כשאנחנו מדברים על טיסה רומנטית אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי. היום אנחנו שוכחים לחלוטין שפעם כל טיסה הייתה טיסה רומנטית ורק במקרים מיוחדים אנחנו נזכרים לשלב רומנטיקה עם טיסה. גם במקרים הללו אנחנו כבר לא מתרגשים מכך שהטכנולוגיה המדהימה הזו מאפשרת לנו לעוף. אנחנו מתרגשים מכך שאנחנו עושים מחווה למישהו יקר או שמישהו עושה עבורנו את המחווה הזו. כשאנו מדברים על טיסה רומנטית אנחנו מדברים על הטיסה כביטוי לרומנטיקה במערכת יחסים.

כשחושבים על זה אפשר לומר שכל שיעור טיסה הוא טיסה רומנטית, שכל מטוס ממריא הוא עניין רומנטי, שכל פעם שאנחנו מרחפים בין שמיים וארץ הרי שזו חוויה רומנטית. עם זאת אנחנו שוכחים את ההרפתקנות שבתעופה ואת התעוזה של גיבורי התעופה הראשונים שנאבקו להשתחרר מכוח המשיכה ומההרגל האנושי להלך על פני האדמה ולהביט מעלה אל השמיים. הדבר מובן מאליו, מן הסתם. בימים שבהם כל אחד מאיתנו יכול לקחת שיעורי טיסה הרומנטיקה של התעופה כבר אבדה ואיננה.

אין זה הכרחי שתתקיים סתירה בין טכנולוגיה ובין רומנטיקה. אומנם ארובות של בית חרושת וכבישים סואנים הם לא רומנטיים במיוחד ואנחנו מעדיפים לקשר רומנטיקה עם שקיעות וכוכבים, עם ים ובוסתנים, עם פרחים ועם פרפרים. אבל הטכנולוגיה יכולה להיות עניין מאוד רומנטי אם רק חושבים על כך מעט לעומק. ואם הטכנולוגיה איננה רומנטית כשלעצמה הרי שהיא יכולה להשתלב בצורה מושלמת בתוך הרומנטיקה כפי שמלמדת אותנו כל טיסה רומנטית בשמי הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב